سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حسابدار صÙ?عتÛ?

حسابداری صنعتی امروزه در شرکت های بزرگ نقش مهمی را در تصمیم گیری ایفا می کنند، یعنی بخشی جدایی ناپذیر از تفکر استراتژیک شرکت هستند. این افزایش اهمیت نه تنها تضمین یک شغل روشن امروزی است؛ به نظر می رسد فردا برای کسانی که می خواهند حسابداری را به صورت حرفه ای دنبال کنند، روشن تر است. دوره های ارائه شده توسط ICA پس از سال ها تحقیق طراحی شده است تا نیازهای فوری صنعت را درک کند. این دوره هاحسابداران را آماده می کنند که کاملا برای هر صنعت مرتبط هستند.

 

حسابداری صنعتی (حسابداری هزینه) فرایند ضبط، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل، خلاصه کردن و تخصیص هزینه های مرتبط با یک فرایند است، گام های در حال توسعه مختلفی جهت کنترل هزینه ها وجود دارد. هدف حسابداری صنعتی، مشاوره دادن به مدیریت در مورد چگونگی بهینه سازی روشهای تجاری و فرآیندهای مبتنی بر بازدهی و قابلیت هزینه است. حسابداری هزینه اطلاعات مفصل هزینه را فراهم می کند که مدیریت نیاز به کنترل عملیات فعلی دارد و برنامه ای برای آینده دارد.

ریشه ها

همه نوع کسب و کار، چه خدمات، تولید و یا تجارت، نیاز به حسابداری صنعتی برای پیگیری فعالیت های خود را دارد. حسابداری صنعتی به مدت طولانی برای کمک به مدیران در درک هزینه های اجرای یک کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته است. حسابداری هزینه های مدرن در طول انقلاب صنعتی رخ داده است، زمانی پیچیدگی های اجرای یککسب و کار در مقیاس وسیع، منجر به توسعه سیستم های ضبط و ردیابی هزینه ها برای کمک به صاحبان کسب و کار و مدیران تصمیم گیری شد.

در عصر صنعتی اولیه، بیشتر هزینه های تجاری که کسب کرده بود، همان چیزی بود که حسابداران مدرن با "هزینه های متغیر" می گفتند، زیرا آنها به طور مستقیم با مقدار تولید تغییر می کردند. پول به کار، مواد خام، قدرت برای اجرای یک کارخانه و غیره صرفه جویی می شود. مدیران می توانند به سادگی کل هزینه های متغیر برای یک محصول را بپردازند و از این به عنوان یک راهنمای خشن برای پروسه های تصمیم گیری استفاده کنند.

برخلاف هزینه های گوناگون، حتی در دوره های شلوغ، بر خلاف هزینه های متغیر است؛ که با حجم کار افزایش می یابد و باقی می ماند. با گذشت زمان، این "هزینه ثابت" برای مدیران مهم تر شده است. نمونه هایی از هزینه های ثابت عبارتند از استهلاک کارخانه و تجهیزات و هزینه های ادارات مانند نگهداری، ابزار، کنترل تولید، خرید، کنترل کیفیت، ذخیره سازی و حمل و نقل، نظارت بر کارخانه و مهندسی می باشد.

در اوایل قرن نوزدهم، این هزینه ها برای اکثر شرکت ها اهمیت کمی داشتند. با این حال، با رشد راه آهن، فولاد و تولید مقیاس بزرگ، در اواخر قرن نوزدهم این هزینه ها اغلب مهم تر از هزینه متغیر یک محصول بود و تخصیص آنها به طیف وسیعی از محصولات منجر به تصمیم گیری بد شد. مدیران باید هزینه های ثابت را به منظور تصمیم گیری در مورد محصولات و قیمت گذاری درک کنند.

از آنجاییکه مدیران فقط تصمیم خود برای سازمان خود تصمیم می گیرند، نیازی نیست که اطلاعات را با اطلاعات مشابه از سازمان های دیگر مقایسه کنیم. در عوض، اطلاعات باید برای یک محیط خاص مرتبط باشد. اطلاعاتحسابداری صنعتی معمولا در اطلاعات حسابداری مالی استفاده می شود، اما کارکرد اصلی آن برای استفاده از مدیران برای تسهیل تصمیم گیری استفاده می شود.

 

منبع: گروه نرم افزاری قیاس

 

Cost accounting is the process of recording, classifying, analyzing, summarizing, and allocating costs associated with a process, and then developing various courses of action to control the costs. Its goal is to advise the management on how to optimize business practices and processes based on cost efficiency and capability. Cost accounting provides the detailed cost information that management needs to control current operations and plan for the future.

Since managers are making decisions only for their own organization, there is no need for the information to be comparable to similar information from other organizations. Instead, information must be relevant for a particular environment. Cost accounting information is commonly used in financial accounting information, but its primary function is for use by managers to facilitate making decisions.


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید : 90589
کل یاداشته ها : 231


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ